GEM Global - Đối tác đào tạo tin cậy của các doanh nghiệp
Là một thành viên của tổ chức đào tạo Smart Train, Học Viện Quản Lý GEM (GEM Global) là đối tác đào tạo tin cậy về Quản lý và Lãnh đạo của các Doanh nghiệp tại Việt Nam.
Tìm hiểu thêm về GEM Global
Previous slide
Next slide

How to build trust in the team?

Have you ever managed people who don’t trust each other? If you have ever experienced it, you probably know that it is an extremely difficult challenge.

Trust is essential for an effective team, because it provides a sense of security. When team members feel safe with each other, they are more open to expressing their weaknesses and taking risks. Conversely, distrust hinders innovation, creative thinking, and productivity, as people spend time covering up and protecting their self-image and self-interest instead of focusing on common goals. . Trust is also needed for knowledge sharing. A study in The Journal of Knowledge Management has shown that trust is the main factor influencing the acquisition of knowledge by a group.

As a leader, what can you do to create a culture of trust in your team? And here are some tips for you:

1. Make an example:

If you want to build trust in the team, use yourself as a living example to demonstrate how much trust you want to instill in the team. When you show trust in your team, colleagues, and superiors, they quickly get the signal and understand how to trust and build trust with each other. If you manage remotely, try to treat the team like you’re working in person by demonstrating a commitment to punctuality and transparency. It’s important that you keep all your promises to be a positive example.

2. Open communication

You need to get everyone on the team to talk honestly with each other. First, create an opportunity for members to voice their wishes on group work principles and ask questions to discuss together to agree on common principles. Next, continue to build team building exercises to quickly “break the ice” and encourage people to actively communicate.

Meeting regularly and encouraging people to share important information and any problems they are having in a timely manner is also an important part. The more they share with each other, the more members trust that there is no concealment of information in the workgroup, leading to a more relaxed atmosphere.

3. Understanding personal problems

Create situations where members share personal issues such as family or hobbies, especially around time after work or during lunch. That way, members will quickly find common ground. At the same time, weekly, you can organize meetings outside of work, bring up topics about personal values and encourage each member to share their own values in life. Values are very important to most people, helping members put more emphasis on humanity in their relationships with the group.

4. Don’t Blame

When working together, mistakes and disappointments are inevitable. However, if everyone “points the finger” at the person at fault, an uncomfortable atmosphere will quickly develop, lowering morale, weakening trust, and ultimately ineffective work. Instead, you should encourage people to think constructively and solve the problem, such as how to make sure the mistake doesn’t happen again or how to move forward together.

5. No factions

Sometimes within a group, there will still be a few small groups that share common interests or work tasks. However, you cannot let this separation isolate the rest. Therefore, start an open discussion about how this split affects other team members to increase trust again.

6. In-depth discussion on trust-related issues

When you’re managing a team that already has trust issues, it’s essential to find out where the root cause of these issues is so that they can be remedied. You can create questionnaires for anonymous surveys, with content assessing the current level of trust in the group, as well as what makes members think that the group is lacking in trust. Then come up with the most common problems for the group to work on together.

Compiled from source: Mind Tools

PGS. TS Nguyễn Hữu Huân

Giám Đốc Đào Tạo Các Giải Pháp Công Nghệ

Hiện Ông là Trưởng bộ môn Thị trường tài chính tại khoa Ngân Hàng, Đại học Kinh tế TP. Hồ Chí Minh. Ông Huân làm công tác chuyên gia tư vấn đầy kinh nghiệm về phát triển công nghệ và chuyển đổi số, quy hoạch kinh tế cho nhiều tỉnh thành và chính phủ Việt Nam, như Đồng Nai, Đồng Tháp, Vĩnh Long, Đak Nông, TP. Hồ Chí Minh… 

Ông. Phạm Ngọc Hoàng Thanh

Giám Đốc Đào Tạo Chương Trình Tài Chính – Đầu Tư

Là người sáng lập và hiện là Giám đốc Điều hành Học viện Smart Train, tổ chức chuyên sâu đào tạo các chứng chỉ nghề nghiệp quốc tế như ACCA, CMA, CFA, CIA, CTP, FPAC và IFRS. Đồng thời, Ông Thanh đang là Ủy viên BCH CLB Kế Toán Trưởng Việt Nam (VCCA), Ủy viên BCH Hội Kế toán TP.HCM (HAA).

Bà. Bùi Thị Hòa (Anna Bùi)

Tư Vấn Đào Tạo Doanh Nghiệp

Bà có cơ hội làm việc đa dạng từ tổ chức phi chính phủ đến tập đoàn lớn và công ty đa quốc gia. Với hơn 7 năm kinh nghiệm trong các lĩnh vực phát triển doanh nghiệp, đào tạo và xây dựng hệ sinh thái đổi mới sáng tạo.

Bà. Lê Thị Ngọc Trâm

Trưởng Bộ Phận Truyền Thông & Marketing

Bà có nhiều năm kinh nghiệm trong lĩnh vực Marketing, Truyền thông & Quảng bá thương hiệu, cùng 6 năm làm việc trong các ngành Tài chính – Ngân hàng, Giáo dục, F&B…, bà Trâm đã triển khai nhiều chiến dịch hiệu quả, giúp nâng cao nhận diện thương hiệu và kết nối cộng đồng.

Bà. Nguyễn Thị Phương Anh
(Cindy Nguyễn)

Trưởng Tư Vấn Đào Tạo

Với hơn 10 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực Tư vấn và Đào tạo, Bà đã đồng hành cùng nhiều cá nhân và doanh nghiệp lớn trong hành trình phát triển con người & tổ chức.

Bà. Nguyễn Thị Kim Nga

Trưởng Bộ Phận Tài Chính – Kế Toán

Gần 10 năm giữ vai trò Kế toán trưởng tại các hệ thống y tế uy tín như Victoria Healthcare, DHA, và Nova Healthcare.

Bà. Hồ Thị Minh Hằng

Nhà Sáng Lập, Giám Đốc Điều Hành

“Trước khi chuyển qua làm Giáo dục – Đào tạo, Bà có 6 năm làm Product Manager cho Sony Việt Nam. Bà chính là người tham gia quan trọng vào quá trình chuyển đổi kinh doanh TV màn hình cong Wega sang TV LCD Bravia đạt đúng thời điểm với mức chi phí và hàng tồn kho tối ưu tại thị trường Việt Nam. Sau đó, bà phụ trách quản lý nhóm sản phẩm Personal Audio với hàng ngàn SKU và đạt giải “Kinh Doanh xuất sắc” do Phó Chủ Tịch Tập Đoàn Sony trao giải. Bà tiếp tục làm Group Brand Manager cho 3 nhãn hàng lớn nhất của Tập Đoàn Trung Nguyên. Sau đó bà nắm vị trí Giám Đốc Marketing cho một hãng dược phẩm lớn trên Thế giới.

Đăng ký tham dự

    Thông tin học viên







    Thông tin doanh nghiệp xuất hoá đơn



    • Phí ưu đãi được áp dụng khi Học viên chuyển phí trước ngày khai giảng ít nhất 07 ngày.Ngoài ưu đãi chuyển phí sớm, nếu Quý vị đăng ký theo nhóm sẽ được hưởng thêm “ưu đãi đăng ký nhóm” theo chính sách của GEM Global.

    • Học viên sẽ không được hoàn phí sau khi đã đóng phí tham dự. Tuy nhiên, nếu Học viên muốn dời khóa, vui lòng liên hệ bộ phận Tu Vấn Đào Tạo trước ngày khai giảng ít nhất 3 ngày để được hỗ trợ.

    • Học viên vui lòng sắp xếp dự học đầy đủ các buổi học trong các khóa học. GEM Global chỉ có chính sách học bù cho các chương trình trung hạn với thời lượng trên 14 buổi.

    • Đề cao tính ứng dụng và những chia sẻ thực tiễn cho người học.

    • Học viên sẽ chỉ được cấp “Chứng chỉ Khóa học” hay “Chứng nhận Tham dự“ nếu tham dự hơn 70% tổng số buổi học tại lớp của khóa học đó (nếu vắng trên 30% tổng số buổi học tại lớp thì sẽ không được cấp “Chứng chỉ” hay “Chứng nhận”).

    Nhằm nâng cao chất lượng phục vụ, chúng tôi sẽ rất hân hạnh nếu Quý vị có thể chia sẻ cho chúng tôi Quý vị biết GEM Global qua kênh thông tin nào: