GEM Global - Đối tác đào tạo tin cậy của các doanh nghiệp
Là một thành viên của tổ chức đào tạo Smart Train, Học Viện Quản Lý GEM (GEM Global) là đối tác đào tạo tin cậy về Quản lý và Lãnh đạo của các Doanh nghiệp tại Việt Nam.
Tìm hiểu thêm về GEM Global
Previous slide
Next slide
Trang chủ » How should a leader respond to a crisis?

How should a leader respond to a crisis?

In the context that the global pandemic has not shown any signs of cooling down, leaders need to be more proactive and have a clear direction to lead the team through difficulties.

GEM Global proposes to leaders 3 principles that GEM Global believes are key to leading through crises and beyond:

Rule 1 – Be on time

The fact that the direct leader appears in time when a crisis occurs is enough to think about the common interests of the company and care about his team.
Being present in a timely manner also helps leaders grasp the situation as well as offer the most optimal plan to solve problems in a crisis.

Rule 2 – Be quick to inform

During a crisis, people often feel fear. They will feel more secure if they are updated and understand the situation. Therefore, leaders need to inform people as quickly as possible.

A true leader must know this well: “Even if the information is bad, not knowing the information is much worse.”
Leaders must instill confidence in their team and overcome the crisis together.

Rule 3 – Show interest

In addition to clear and accurate objective information, a talented leader must also pay attention to the morale and motivational aspects of his team.
The leader must ignite the team’s fire by showing a willingness to sacrifice personal interests for the common good.

“The truth is that there is no single factor that makes a company admirable. But if I were forced to choose one priority to make a difference, I would choose to lead,” said Warren Gamaliel Bennis, founding president of the Leadership Institute at the University of Southern California.

Source: GEM Global compiled and compiled

Đăng ký tham dự

    Thông tin học viên







    Thông tin doanh nghiệp xuất hoá đơn



    • Phí ưu đãi được áp dụng khi Học viên chuyển phí trước ngày khai giảng ít nhất 07 ngày.Ngoài ưu đãi chuyển phí sớm, nếu Quý vị đăng ký theo nhóm sẽ được hưởng thêm “ưu đãi đăng ký nhóm” theo chính sách của GEM Global.

    • Học viên sẽ không được hoàn phí sau khi đã đóng phí tham dự. Tuy nhiên, nếu Học viên muốn dời khóa, vui lòng liên hệ bộ phận Tu Vấn Đào Tạo trước ngày khai giảng ít nhất 3 ngày để được hỗ trợ.

    • Học viên vui lòng sắp xếp dự học đầy đủ các buổi học trong các khóa học. GEM Global chỉ có chính sách học bù cho các chương trình trung hạn với thời lượng trên 14 buổi.

    • Đề cao tính ứng dụng và những chia sẻ thực tiễn cho người học.

    • Học viên sẽ chỉ được cấp “Chứng chỉ Khóa học” hay “Chứng nhận Tham dự“ nếu tham dự hơn 70% tổng số buổi học tại lớp của khóa học đó (nếu vắng trên 30% tổng số buổi học tại lớp thì sẽ không được cấp “Chứng chỉ” hay “Chứng nhận”).

    Nhằm nâng cao chất lượng phục vụ, chúng tôi sẽ rất hân hạnh nếu Quý vị có thể chia sẻ cho chúng tôi Quý vị biết GEM Global qua kênh thông tin nào: