GEM Global - Đối tác đào tạo tin cậy của các doanh nghiệp
Là một thành viên của tổ chức đào tạo Smart Train, Học Viện Quản Lý GEM (GEM Global) là đối tác đào tạo tin cậy về Quản lý và Lãnh đạo của các Doanh nghiệp tại Việt Nam.
Tìm hiểu thêm về GEM Global
Previous slide
Next slide
Trang chủ » 3 IMPORTANT WAYS TO PROMOTE RESPONSIBILITY AT WORK

3 IMPORTANT WAYS TO PROMOTE RESPONSIBILITY AT WORK

It is important to remember that taking responsibility is not a negative thing. The misconception that accountability equates to negativity stems from a leadership tendency to delegate tasks from the top. So how does accountability become a beautiful culture in the organization?

1. CREATE RELIABLE ENVIRONMENT

Organizations need to balance internal and external motivations when promoting accountability among employees. Intrinsic motivation is generated from an employee’s desire to accomplish goals. However, extrinsic motivation tends to be based on the fear created by the manager, to motivate employees to work harder. This will quickly destroy trust. Employees who do not feel secure at work are less likely to take responsibility for their own mistakes out of fear.

By creating an environment based on trust, management opens up lines of communication so that employees can more openly admit mistakes and shortcomings. The key to accountability is not to punish employees every time they do something wrong, but to encourage them to take responsibility for their own work without the pressure of external punishment.

2. CLEARLY SET AND FOLLOW GOALS

Responsibility in the workplace can only form when employees understand what they are responsible for. They need to know clearly defined expectations, whether short-term or long-term.

For effective goal setting, managers should start by clearly communicating company goals, how their entire team will be held accountable. Once team members have a clear understanding of their responsibilities, managers should set measurable goals for team members. All employees will report monthly metrics to determine if they are delivering on their commitments.

At the same time, managers need to set up weekly meetings with the team to check on progress toward individual goals, making sure each individual goal aligns with the organization. As such, the team will have a better understanding of how they work together towards the company’s goals.

3. TEACH EMPLOYEES HOW TO GIVE A REAL Apologetic

Taking responsibility for your own actions in the workplace requires open and honest communication. If a team member regularly stops a project from moving forward, inconveniences other teams, or fails to achieve established goals, their behavior can create conflict between them and other team members. . To work around this, make sure your employees understand how to hold themselves accountable by offering a genuine and genuine apology. This will go far to promote accountability in the workplace.

Here are guidelines every employee should follow when apologizing to another team member:

Avoid making excuses

When opening an apology, start by avoiding excuses. Accountability means actually admitting mistakes, and making excuses – no matter how valuable they are – distracts from the most important part of the conversation: your apology.

Get wrong about yourself

A sincere apology should show admitting the mistake about yourself. For example, instead of saying, “I’m sorry, you must be very upset that I missed the deadline,” try reframing your language to focus on the action by saying, “I’m sorry that I missed the deadline.” miss this deadline”. This practice ensures that employees understand their role in the conflict and will take action in the future to avoid making a mistake again.

Source: GEM Global translated from Harvard Business Review

Đăng ký tham dự

    Thông tin học viên







    Thông tin doanh nghiệp xuất hoá đơn



    • Phí ưu đãi được áp dụng khi Học viên chuyển phí trước ngày khai giảng ít nhất 07 ngày.Ngoài ưu đãi chuyển phí sớm, nếu Quý vị đăng ký theo nhóm sẽ được hưởng thêm “ưu đãi đăng ký nhóm” theo chính sách của GEM Global.

    • Học viên sẽ không được hoàn phí sau khi đã đóng phí tham dự. Tuy nhiên, nếu Học viên muốn dời khóa, vui lòng liên hệ bộ phận Tu Vấn Đào Tạo trước ngày khai giảng ít nhất 3 ngày để được hỗ trợ.

    • Học viên vui lòng sắp xếp dự học đầy đủ các buổi học trong các khóa học. GEM Global chỉ có chính sách học bù cho các chương trình trung hạn với thời lượng trên 14 buổi.

    • Đề cao tính ứng dụng và những chia sẻ thực tiễn cho người học.

    • Học viên sẽ chỉ được cấp “Chứng chỉ Khóa học” hay “Chứng nhận Tham dự“ nếu tham dự hơn 70% tổng số buổi học tại lớp của khóa học đó (nếu vắng trên 30% tổng số buổi học tại lớp thì sẽ không được cấp “Chứng chỉ” hay “Chứng nhận”).

    Nhằm nâng cao chất lượng phục vụ, chúng tôi sẽ rất hân hạnh nếu Quý vị có thể chia sẻ cho chúng tôi Quý vị biết GEM Global qua kênh thông tin nào: